Jako první kontaktujete leteckou společnost. Buď prostřednictvím mezinárodní telefonní linky (kontakt najdete na jejich webových stránkách nebo na letence), nebo navštívíte jejich pobočku přímo na letišti, ale na tuto možnost příliš nespoléhejte, protože pobočka nemusí být otevřená nonstop nebo daná letecká společnost nemusí mít zrovna ve vaší destinaci fyzické zastoupení.
Ideální je uložit si telefonní čísla ještě před cestou. Určitě nechcete hledat důležité kontakty ve stresu až na místě, a obzvlášť pokud nemáte jistotu, že bude na letišti možnost wi-fi připojení.
Letecká společnost vás určitě nenechá na holičkách a nabídne vám komfortní řešení. Ve většině případů vás automaticky přesunou na jiný spoj se stejnou leteckou společnosti.
Mohou vám také nabídnout let operovaný jinou aerolinkou (nemusíte to přijmout). V případě časové prodlevy by vám mělo být poskytnuto ubytování v hotelu zdarma a občerstvení.